Cerere de plată

După autentificarea în portal, apare pagina principală cu tabloul de bord. Pentru a depune o cerere de plată urmați pașii de mai jos.

Mențiune: În cazul în care sunt mai multe persoane vătămate, trebuie depusă o cerere de plată pentru fiecare persoană in parte!

1. Apăsați butonul CERERE NOUĂ

Step 1 screenshot

2. Completare secțiune Păgubit / Asigurat / Persoană îndreptățită

După apăsarea butonului CERERE NOUĂ se va deschide fereastra pentru o cerere de plată nouă în secțiunea PĂGUBIT/ ASIGURAT/ PERSOANA ÎNDREPTĂȚITĂ. Din subsecțiunea Date de identificare apăsați pe câmpul Persoană și selectați din listă Persoana fizica sau Persoana juridica. Dacă persoana este straină apăsați în câmpul Tip persoană și selectați din listă Straină. Step 2 screenshot

3. Completați CNP-ul sau CIF-ul

În câmpul CNP/CUI tastați cifrele CNP-ului sau ale CUI-ului (în cazul unei persoane juridice). CNP-ul sau CUI-ul trebuie sa fie valide.

Step 3 screenshot

4. Completati numele sau denumirea

În câmpul Nume și prenume sau Denumire completați numele și prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice. Step 4 screenshot

5. Completați localitatea

Începeți să tastați numele localității, începănd cu denumirea satului dacă este cazul. Pe măsură ce completați mai multe litere în listă vor apărea localitățile care au în denumire literele tastate. Dacă nu regăsiți localitatea, cum se înâmplă în cazul municipiilor reședință de județ care au aceeași denumire ca și județul (ex. Iași, Buzău, Galați, Brașov, Sibiu etc.) după ce ați tastat denumirea localității, tastați SPAȚIU (

Pentru persoanele străine care nu au adresă în România nu se completează câmpul Localitate din România ci câmpul Localitate din altă țară și săriți la pasul 13. Step 5 screenshot

6. Apăsați pe localitatea dorită din listă

Dacă nu găsiți localitatea în lista afișată urmați pasul 7. Dacă ați selectat-o treceți la pasul 13.
Step 6 screenshot

7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apăsați butonul (…)

Step 7 screenshot

8. Tastați județul

9. Apăsați pe județ

Step 9 screenshot

10. Tastați localitatea

Step 10 screenshot

11. Apăsați butonul CAUTĂ

Step 11 screenshot

12. Selectați localitatea căutată

În lista din dreapta ar trebui să vă apară localitatea căutată. Pentru a o selecta apăsați pe butonul (…) din dreptul acesteia. Step 12 screenshot

13. Completați denumirea străzii

Step 13 screenshot

14. Completați numărul străzii

Step 14 screenshot

15. Completați blocul (dacă este cazul)

Step 15 screenshot

16. Completați scara (dacă este cazul)

Step 16 screenshot

17. Completați apartamentul (dacă este cazul)

Step 17 screenshot

18. Completați datele actului de identitate

Apăsați pe Legitimat cu și alegeți din listă tipul actului de identitate. Step 18 screenshot

19. Completați seria actului de identitate

Step 19 screenshot

20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail

Completați telefonul.

Dacă doriți să primiți corespondența cu FGA la altă adresă de e-mail decât cea cu care v-ați înregistrat în portal, atunci completatați în acest câmp o altă adresă, altfel lăsați câmpul necompletat și el va fi automat completat la apăsarea butonului SALVEAZĂ.

Step 20 screenshot

21. Apăsați SALVEAZĂ

Este recomandat ca după completarea fiecărei secțiuni să apăsați butonul SALVEAZĂ care va valida datele introduse și va salva cererea în sistem dacă nu aveți erori de validare. Dacă există erori de validare, acestea vor fi afișate în dreptul câmpului unde datele introduse nu sunt valide.

Dacă la secțiunea PĂGUBIT / ASIGURAT ați selectat o persoană juridică atunci este obligatoriu să completați și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PT. PĂGUBIT / ASIGURAT / PERSOANĂ ÎNDREPTĂȚITĂ cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică.

În cazul unei cesiuni sau împuterniciri completați secțiunea ÎMPUTERNICIT / CESIONAR. Dacă împuternicitul / cesionarul este o persoană juridică trebuie completată și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PENTRU ÎMPUTERNICIT / CESIONAR cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică împuternicită/cesionară. Step 21 screenshot

22. Completați datele din secțiunea Contract asigurare

Apăsați pe secțiunea CONTRACT ASIGURARE. Completați data evenimentului apăsând pe câmpul Dată eveniment. Aici puteți tasta data de forma zz.ll.aaaa sau zz-ll-aaaa (ex. 21.05.2022 sau 21-05-2022) sau puteți utiliza selectorul de dată descris la pasul 24. Step 22 screenshot

23. Selectați data evenimentului din selectorul de dată

După ce apăsați pe câmpul Dată eveniment se deschide automat selectorul de dată. Alegeți anul și luna producerii evenimentului. Step 23 screenshot

24. Alegeți ziua producerii evenimentului

După ce apăsați pe zi, selectorul de dată se închide automat iar data aleasă este completată în câmpul Dată eveniment. Step 24 screenshot

25. Alegeți tipul contractului de asigurare

Apăsați pe câmpul în baza și selectați din listă tipul contractului de asigurare. Step 25 screenshot

26. Scrieți seria contractului de asigurare

În câmpul Serie contract completați seria contractului de asigurare. Step 26 screenshot

27. Scrieți numărul contractului de asigurare

În câmpul Număr contract completați numărul contractului de asigurare. Step 27 screenshot

28. Selectați societatea de asigurare

Apăsați pe câmpul închieiat cu Societetea de Asigurare și din lista care apare selectați societatea. Step 28 screenshot

29. Completați data de început a valabilității contractului

Apăsați în câmpul “valabil de la data” și scrieți data sau alegeți data din selectorul de dată. Step 29 screenshot

30. Completați data de sfârșit a valabilității contractului

Apăsați în câmpul “până la” și scrieți data sau alegeți data din selectorul de dată. Step 30 screenshot

31. Completați numărul dosarului de daună

Apăsați pe cămpul “pentru care există dosar de daună nr.” și completați numărul dosarului de daună.

Step 31 screenshot

32. Selectați unde a fost deschis dosarul

Apăsați pe câmpul “deschis de” și selectați din listă “Societatea de asigurare” sau FGA după caz. Step 32 screenshot

33. Selectați modalitatea de despăgubire

Apăsați pe câmpul “vă rog să aprobați plata indemnizației/despăgubirii” și selectați din listă “În cuantumul solicitat mai jos” sau “Conform evaluare FGA”. Step 33 screenshot

34. Completați cuantumul solicitat

Dacă ați selectat “în cuantumul solicitat mai jos” apăsați pe Cuantum RON și completați suma.

Step 34 screenshot

35. Selectați metoda de plată

Apăsați în câmpul Efectuare plată și alegeți din listă prin bancă sau prin poștă. Step 35 screenshot

36. Apăsați SALVEAZĂ

Se recomandă să apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a valida datele introduse și a salva secțiunea curentă. Step 36 screenshot

37. Completați contul sau conturile bancare

Dacă ați ales ca metoda de plată, plata prin bancă, apăsați pe secțiunea CONTURI BANCARE PENTRU PLATĂ. Apoi apăsați butonul Adaugă pentru a adăuga unul sau mai multe conturi. Step 37 screenshot

38. Completați titularul contului bancar

Step 38 screenshot

39. Completați banca

Step 39 screenshot

40. Completați contul

Step 40 screenshot

41. Completați suma

Step 41 screenshot

42. Alegeți valuta

Step 42 screenshot

43. Adăugați documentele

Apăsați pe secțiunea Documente atașate. Step 43 screenshot

44. Încărcați documentele cerute

Apăsați pe (…) pentru a încărca fișierul cerut. Fișierele pot fi doar PDF sau imagini de maxim 2MB. Step 44 screenshot

45. Completați secțiunea Precizări

Alegeți dacă există vreun priliegiu ori garanție reală în ceea ce privește creanța. Dacă există completați câmpul “Detaliați privilegiul ori garanția reală dacă există”. Step 45 screenshot

46. Alegeți dacă s-a încheiat un contract de asigurare cu altă societate

Alegeți Da sau Nu pentru câmpul “S-a incheiat un contract pentru acest tip de asigurare cu altă societate de asigurare?”.

Dacă s-a ales DA selectați din lista de la următorul câmp dacă ați primit indemnizație sau despăgubire. Step 46 screenshot

47. Specificați dacă a fost urmată procedura de faliment a asiguratorului

Din câmpul “A fost urmată procedura de faliment a asiguratorului” alegeți Da sau Nu. Step 47 screenshot

48. Specificați dacă s-a încasat de la masa credală

În câmpul S-a incasat de la masa credală în urma altor acțiuni de recuperare exercitate împotriva asiguratorului alegeți Da sau Nu.

Dacă ați ales Da completați cuantumul în câmpul următor. Step 48 screenshot

49. Salvați secțiunea Precizări

Apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a valida informațiile introduse și a salva această secțiune. Step 49 screenshot

50. Depuneți cererea

După completarea tuturor secțiunilor sunteți gata pentru depunerea cererii. În partea dreaptă în secțiunea Acțiuni apăsați butonul “Depune cerere”. Step 50 screenshot

51. Confirmați depunerea cererii

Pentru a confirma depunerea cererii apăsați pe Bifează Da pentru a confirma depunerea cererii și apoi pe butonul SALVEAZĂ.

În câteva minute veți primi un e-mail cu numărul de înregistrare primit. Verificați și folderul de SPAM/JUNK. Step 51 screenshot

52. Închideți cererea după depunere

După ce primiți mesajul “Acțiunea a fost executată” apăsați butonul ÎNCHIDE (Butonul de SALVEAZĂ se transformă în ÎNCHIDE după salvarea cererii). Step 52 screenshot

53. Verificați numărul de înregistrare primit la cererea depusă

Din prima pagină a portalului apăsați pe Cereri depuse. Step 53 screenshot

54. Vizualizați lista de cereri de despăgubire

După ce apăsați butonul x cereri depuse se va deschide o fereastă cu lista tuturor cererilor depuse unde puteți verifica pe coloana Număr înregistrare numărul de înregistrare primit de cererea dvs. Step 54 screenshot

55. Închideți lista de cereri

Pentru a vizualiza o cerere de plată creată apăsați butonul (…) din dreptul cererii. Pentru a închide lista de cereri de plată și a reveni pe prima pagină a portalului apăsați butonul x. Step 55 screenshot