Cerere de restituire primă
- 1. Apăsați butonul CERERE NOUĂ
- 2. Completare secțiune Păgubit / Asigurat / Persoană îndreptățită
- 3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
- 4. Completați numele sau denumirea
- 5. Completați localitatea
- 6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
- 7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apasați butonul (…)
- 8. Tastați județul
- 9. Apăsați pe județ
- 10. Tastați localitatea
- 11. Apăsați butonul CAUTĂ
- 12. Selectați localitatea căutată
- 13. Completați denumirea străzii
- 14. Completați numărul străzii
- 15. Completați blocul (dacă este cazul)
- 16. Completați scara (dacă este cazul)
- 17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
- 18. Completați datele actului de identitate
- 19. Completați seria actului de identitate
- 20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
- 21. Apăsați SALVEAZĂ
- 22. Completați datele din secțiunea Contract asigurare
- 23. Scrieți numărul contractului de asigurare
- 24. Selectați societatea de asigurare
- 25. Completați data de început a valabilității contractului
- 26. Selectați data de început a valabilității contractului din selectorul de dată
- 27. Alegeți ziua de început a valabilității contractului
- 28. Completați data de sfârșit a valabilității contractului
- 29. Completați cuantumul solicitat
- 30. Alegeți valuta
- 31. Selectați metoda de plată
- 32. Apăsați SALVEAZĂ
- 33. Completați contul sau conturile bancare
- 34. Completați titularul contului bancar
- 35. Completați banca
- 36. Completați contul
- 37. Completați suma
- 38. Alegeți valuta
- 39. Adăugați documentele
- 40. Încărcați documentele cerute
- 41. Completați secțiunea Precizări
- 42. Completați numărul contractului de asigurare
- 43. Alegeți dacă au fost avizate dosare de daună
- 44. Alegeti dacă există vreun priliegiu ori garanție reală în ceea ce privește creanța.
- 45. Alegeți dacă s-a încheiat un contract de asigurare cu altă societate.
- 46. Specificați dacă a fost urmată procedura de faliment a asiguratorului
- 47. Specificați dacă s-a încasat de la masa credală
- 48. Salvați secțiunea Precizări
- 49. Depuneți cererea
- 50. Confirmați depunerea cererii
- 51. Închideți cererea după depunere
- 52. Verificați numărul de înregistrare primit la cererea depusă
- 53. Vizualizați lista de cereri de despăgubire
- 54. Închideți lista de cereri
On this page
- 1. Apăsați butonul CERERE NOUĂ
- 2. Completare secțiune Păgubit / Asigurat / Persoană îndreptățită
- 3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
- 4. Completați numele sau denumirea
- 5. Completați localitatea
- 6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
- 7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apasați butonul (…)
- 8. Tastați județul
- 9. Apăsați pe județ
- 10. Tastați localitatea
- 11. Apăsați butonul CAUTĂ
- 12. Selectați localitatea căutată
- 13. Completați denumirea străzii
- 14. Completați numărul străzii
- 15. Completați blocul (dacă este cazul)
- 16. Completați scara (dacă este cazul)
- 17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
- 18. Completați datele actului de identitate
- 19. Completați seria actului de identitate
- 20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
- 21. Apăsați SALVEAZĂ
- 22. Completați datele din secțiunea Contract asigurare
- 23. Scrieți numărul contractului de asigurare
- 24. Selectați societatea de asigurare
- 25. Completați data de început a valabilității contractului
- 26. Selectați data de început a valabilității contractului din selectorul de dată
- 27. Alegeți ziua de început a valabilității contractului
- 28. Completați data de sfârșit a valabilității contractului
- 29. Completați cuantumul solicitat
- 30. Alegeți valuta
- 31. Selectați metoda de plată
- 32. Apăsați SALVEAZĂ
- 33. Completați contul sau conturile bancare
- 34. Completați titularul contului bancar
- 35. Completați banca
- 36. Completați contul
- 37. Completați suma
- 38. Alegeți valuta
- 39. Adăugați documentele
- 40. Încărcați documentele cerute
- 41. Completați secțiunea Precizări
- 42. Completați numărul contractului de asigurare
- 43. Alegeți dacă au fost avizate dosare de daună
- 44. Alegeti dacă există vreun priliegiu ori garanție reală în ceea ce privește creanța.
- 45. Alegeți dacă s-a încheiat un contract de asigurare cu altă societate.
- 46. Specificați dacă a fost urmată procedura de faliment a asiguratorului
- 47. Specificați dacă s-a încasat de la masa credală
- 48. Salvați secțiunea Precizări
- 49. Depuneți cererea
- 50. Confirmați depunerea cererii
- 51. Închideți cererea după depunere
- 52. Verificați numărul de înregistrare primit la cererea depusă
- 53. Vizualizați lista de cereri de despăgubire
- 54. Închideți lista de cereri
După autentificarea în portal, apare pagina principală cu tabloul de bord. Pentru a depune o cerere de restituire primă urmați pașii de mai jos.
1. Apăsați butonul CERERE NOUĂ
2. Completare secțiune Păgubit / Asigurat / Persoană îndreptățită
După apăsarea butonului CERERE NOUĂ se va deschide fereastra pentru o cerere de plată nouă în secțiunea PĂGUBIT/ ASIGURAT/ PERSOANA INDREPTĂȚITĂ. Din subsecțiunea Date de identificare apăsați pe câmpul Persoană și selectați din listă Persoana fizica sau Persoana juridica. Dacă persoana este straină apăsați în câmpul Tip persoană și selectați din listă Straină.
3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
În câmpul CNP/CUI tastați cifrele CNP-ului sau ale CUI-ului (în cazul unei persoane juridice). CNP-ul sau CUI-ul trebuie să fie valide.
4. Completați numele sau denumirea
În câmpul Nume și prenume sau Denumire completați numele și prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice.
5. Completați localitatea
Începeți să tastați numele localității, începănd cu denumirea satului dacă este cazul. Pe măsură ce completați mai multe litere în listă vor apărea localitățile care au în denumire literele tastate. Dacă nu regăsiți localitatea, cum se întâmplă în cazul municipiilor reședință de județ care au aceeași denumire ca și județul (ex. Iași, Buzău, Galați, Brașov, Sibiu etc.) după ce ați tastat denumirea localității, tastați SPAȚIU (
Pentru persoanele străine care nu au adresă în România nu se completează câmpul Localitate din România ci câmpul Localitate din altă țară și săriți la pasul 13.
6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
Dacă nu găsiți localitatea în lista afișată urmați pasul 7. Dacă ați selectat-o treceți la pasul 13.
7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apasați butonul (…)
8. Tastați județul
9. Apăsați pe județ
10. Tastați localitatea
11. Apăsați butonul CAUTĂ
12. Selectați localitatea căutată
În lista din dreapta ar trebui să vă apară localitatea căutată. Pentru a o selecta apăsați pe butonul (…) din dreptul acesteia.
13. Completați denumirea străzii
14. Completați numărul străzii
15. Completați blocul (dacă este cazul)
16. Completați scara (dacă este cazul)
17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
18. Completați datele actului de identitate
Apăsați pe Legitimat cu și alegeți din listă tipul actului de identitate.
19. Completați seria actului de identitate
20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
Completați telefonul.
Dacă doriți să primiți corespondența cu FGA la altă adresă de e-mail decât cea cu care v-ați înregistrat în portal, atunci completați în acest câmp o altă adresă, altfel lăsați câmpul necompletat și el va fi automat completat la apăsarea butonului SALVEAZĂ.
21. Apăsați SALVEAZĂ
Este recomandat ca după completarea fiecărei secțiuni să apăsați butonul SALVEAZĂ care va valida datele introduse și va salva cererea în sistem dacă nu aveți erori de validare. Dacă există erori de validare, acestea vor fi afișate în dreptul câmpului unde datele introduse nu sunt valide.
Dacă la secțiunea PĂGUBIT / ASIGURAT ați selectat o persoană juridică atunci este obligatoriu să completați și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PT. PĂGUBIT / ASIGURAT / PERSOANĂ ÎNDREPTĂȚITĂ cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică.
În cazul unei cesiuni sau împuterniciri completați secțiunea ÎMPUTERNICIT / CESIONAR. Dacă împuternicitul / cesionarul este o persoană juridică trebuie completată și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PENTRU ÎMPUTERNICIT / CESIONAR cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică împuternicită/cesionară.
22. Completați datele din secțiunea Contract asigurare
În câmpul Serie contract completați seria contractului de asigurare.
23. Scrieți numărul contractului de asigurare
În câmpul Număr contract completați numărul contractului de asigurare.
24. Selectați societatea de asigurare
Apăsați pe câmpul încheiat cu Societetea de Asigurare și din lista care apare selectați societatea
25. Completați data de început a valabilității contractului
Aici puteți tasta data de forma zz.ll.aaaa sau zz-ll-aaaa (ex. 21.05.2022 sau 21-05-2022) sau puteți utiliza selectorul de dată descris la pasul 26.
26. Selectați data de început a valabilității contractului din selectorul de dată
După ce apăsați pe câmpul “valabil de la data (zz.ll.aaaa)” se deschide automat selectorul de dată. Alegeți anul și luna valabilității contractului.
27. Alegeți ziua de început a valabilității contractului
După ce apăsați pe zi, selectorul de dată se închide automat, iar data aleasă este completată în câmpul “valabil de la data (zz.ll.aaaa)”
28. Completați data de sfârșit a valabilității contractului
Apăsați în câmpul ”până la” și scrieți data sau alegeți data din selectorul de dată.
29. Completați cuantumul solicitat
Apăsați pe Cuantum și completați suma.
30. Alegeți valuta
31. Selectați metoda de plată
Apăsați în câmpul Efectuare plată și alegeți din listă prin bancă sau prin poștă.
32. Apăsați SALVEAZĂ
Se recomandă să apăsați butonul SALVEAZĂ pentru valida datele introduse și a salva secțiunea curentă.
33. Completați contul sau conturile bancare
Dacă ați ales ca metodă de plată, plata prin bancă, apăsați pe secțiunea CONTURI BANCARE PENTRU PLATĂ. Apoi apăsați butonul Adaugă pentru a adăuga unul sau mai multe conturi.
34. Completați titularul contului bancar
35. Completați banca
36. Completați contul
37. Completați suma
38. Alegeți valuta
39. Adăugați documentele
Apăsați pe secțiunea Documente atașate.
40. Încărcați documentele cerute
Apăsați pe (…) pentru a încărca fișierul cerut. Fișierele pot fi doar PDF sau imagini de maxim 2MB.
41. Completați secțiunea Precizări
42. Completați numărul contractului de asigurare
43. Alegeți dacă au fost avizate dosare de daună
Alegeți Da sau Nu.
44. Alegeti dacă există vreun priliegiu ori garanție reală în ceea ce privește creanța.
Dacă există completați câmpul ”Detaliați privilegiul ori garanția reală dacă exisă”.
45. Alegeți dacă s-a încheiat un contract de asigurare cu altă societate.
Alegeți Da sau Nu pentru câmpul ”S-a incheiat un contract pentru acest tip de asigurare cu altă societate de asigurare?”.
Dacă s-a ales DA selectați din lista de la următorul câmp dacă ați primit indemnizație sau despăgubire.
46. Specificați dacă a fost urmată procedura de faliment a asiguratorului
Din câmpul ”A fost urmată procedura de faliment a asiguratorului” alegeți Da sau Nu.
47. Specificați dacă s-a încasat de la masa credală
În câmpul S-a încasat de la masa credală în urma altor acțiuni de recuperare exercitate împotriva asiguratorului alegeți Da sau Nu.
Dacă ați ales Da completați cuantumul în câmpul următor.
48. Salvați secțiunea Precizări
49. Depuneți cererea
După completarea tuturor secțiunilor sunteți gata pentru depunerea cererii. În partea dreaptă în secțiunea Acțiuni apăsați butonul ”Depune cerere”.
50. Confirmați depunerea cererii
Pentru a confirma depunerea cererii apăsați pe Bifează Da pentru a confirma depunerea cererii și apoi pe butonul SALVEAZĂ.
În câteva minute veți primi un e-mail cu numărul de înregistrare primit. Verificați și folderul de SPAM/JUNK.
51. Închideți cererea după depunere
După ce primiți mesajul ”Acțiunea a fost executată” apăsați butonul ÎNCHIDE (Butonul de SALVEAZĂ se transformă în ÎNCHIDE după salvarea cererii).
52. Verificați numărul de înregistrare primit la cererea depusă
Din prima pagină a portalului apăsați pe Cereri depuse.
53. Vizualizați lista de cereri de despăgubire
După ce apăsați butonul x cereri depuse se va deschide o fereastă cu lista tuturor cererilor depuse unde puteți verifica pe coloana Număr înregistrare numărul de înregistrare primit de cererea dvs.
54. Închideți lista de cereri
Pentru a închide lista de cereri de plată și a reveni pe prima pagină a portalului apăsați butonul x.