Cerere de restituire primă

După autentificarea în portal, apare pagina principală cu tabloul de bord. Pentru a depune o cerere de restituire primă urmați pașii de mai jos.

1. Apăsați butonul CERERE NOUĂ

Step 1 screenshot

2. Completare secțiune Păgubit / Asigurat / Persoană îndreptățită

După apăsarea butonului CERERE NOUĂ se va deschide fereastra pentru o cerere de plată nouă în secțiunea PĂGUBIT/ ASIGURAT/ PERSOANA INDREPTĂȚITĂ. Din subsecțiunea Date de identificare apăsați pe câmpul Persoană și selectați din listă Persoana fizica sau Persoana juridica. Dacă persoana este straină apăsați în câmpul Tip persoană și selectați din listă Straină. Step 2 screenshot

3. Completați CNP-ul sau CIF-ul

În câmpul CNP/CUI tastați cifrele CNP-ului sau ale CUI-ului (în cazul unei persoane juridice). CNP-ul sau CUI-ul trebuie să fie valide.

Step 3 screenshot

4. Completați numele sau denumirea

În câmpul Nume și prenume sau Denumire completați numele și prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice. Step 4 screenshot

5. Completați localitatea

Începeți să tastați numele localității, începănd cu denumirea satului dacă este cazul. Pe măsură ce completați mai multe litere în listă vor apărea localitățile care au în denumire literele tastate. Dacă nu regăsiți localitatea, cum se întâmplă în cazul municipiilor reședință de județ care au aceeași denumire ca și județul (ex. Iași, Buzău, Galați, Brașov, Sibiu etc.) după ce ați tastat denumirea localității, tastați SPAȚIU (

Pentru persoanele străine care nu au adresă în România nu se completează câmpul Localitate din România ci câmpul Localitate din altă țară și săriți la pasul 13. Step 5 screenshot

6. Apăsați pe localitatea dorită din listă

Dacă nu găsiți localitatea în lista afișată urmați pasul 7. Dacă ați selectat-o treceți la pasul 13.
Step 6 screenshot

7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apasați butonul (…)

Step 7 screenshot

8. Tastați județul

Step 8 screenshot

9. Apăsați pe județ

Step 9 screenshot

10. Tastați localitatea

Step 10 screenshot

11. Apăsați butonul CAUTĂ

Step 11 screenshot

12. Selectați localitatea căutată

În lista din dreapta ar trebui să vă apară localitatea căutată. Pentru a o selecta apăsați pe butonul (…) din dreptul acesteia. Step 12 screenshot

13. Completați denumirea străzii

Step 13 screenshot

14. Completați numărul străzii

Step 14 screenshot

15. Completați blocul (dacă este cazul)

Step 15 screenshot

16. Completați scara (dacă este cazul)

Step 16 screenshot

17. Completați apartamentul (dacă este cazul)

Step 17 screenshot

18. Completați datele actului de identitate

Apăsați pe Legitimat cu și alegeți din listă tipul actului de identitate. Step 18 screenshot

19. Completați seria actului de identitate

Step 19 screenshot

20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail

Completați telefonul.

Dacă doriți să primiți corespondența cu FGA la altă adresă de e-mail decât cea cu care v-ați înregistrat în portal, atunci completați în acest câmp o altă adresă, altfel lăsați câmpul necompletat și el va fi automat completat la apăsarea butonului SALVEAZĂ.

Step 20 screenshot

21. Apăsați SALVEAZĂ

Este recomandat ca după completarea fiecărei secțiuni să apăsați butonul SALVEAZĂ care va valida datele introduse și va salva cererea în sistem dacă nu aveți erori de validare. Dacă există erori de validare, acestea vor fi afișate în dreptul câmpului unde datele introduse nu sunt valide.

Dacă la secțiunea PĂGUBIT / ASIGURAT ați selectat o persoană juridică atunci este obligatoriu să completați și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PT. PĂGUBIT / ASIGURAT / PERSOANĂ ÎNDREPTĂȚITĂ cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică.

În cazul unei cesiuni sau împuterniciri completați secțiunea ÎMPUTERNICIT / CESIONAR. Dacă împuternicitul / cesionarul este o persoană juridică trebuie completată și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PENTRU ÎMPUTERNICIT / CESIONAR cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică împuternicită/cesionară. Step 21 screenshot

22. Completați datele din secțiunea Contract asigurare

În câmpul Serie contract completați seria contractului de asigurare. Step 22 screenshot

23. Scrieți numărul contractului de asigurare

În câmpul Număr contract completați numărul contractului de asigurare. Step 23 screenshot

24. Selectați societatea de asigurare

Apăsați pe câmpul încheiat cu Societetea de Asigurare și din lista care apare selectați societatea Step 24 screenshot

25. Completați data de început a valabilității contractului

Aici puteți tasta data de forma zz.ll.aaaa sau zz-ll-aaaa (ex. 21.05.2022 sau 21-05-2022) sau puteți utiliza selectorul de dată descris la pasul 26. Step 25 screenshot

26. Selectați data de început a valabilității contractului din selectorul de dată

După ce apăsați pe câmpul “valabil de la data (zz.ll.aaaa)” se deschide automat selectorul de dată. Alegeți anul și luna valabilității contractului. Step 26 screenshot

27. Alegeți ziua de început a valabilității contractului

După ce apăsați pe zi, selectorul de dată se închide automat, iar data aleasă este completată în câmpul “valabil de la data (zz.ll.aaaa)” Step 27 screenshot

28. Completați data de sfârșit a valabilității contractului

Apăsați în câmpul ”până la” și scrieți data sau alegeți data din selectorul de dată. Step 28 screenshot

29. Completați cuantumul solicitat

Apăsați pe Cuantum și completați suma. Step 29 screenshot

30. Alegeți valuta

Step 30 screenshot

31. Selectați metoda de plată

Apăsați în câmpul Efectuare plată și alegeți din listă prin bancă sau prin poștă. Step 31 screenshot

32. Apăsați SALVEAZĂ

Se recomandă să apăsați butonul SALVEAZĂ pentru valida datele introduse și a salva secțiunea curentă. Step 32 screenshot

33. Completați contul sau conturile bancare

Dacă ați ales ca metodă de plată, plata prin bancă, apăsați pe secțiunea CONTURI BANCARE PENTRU PLATĂ. Apoi apăsați butonul Adaugă pentru a adăuga unul sau mai multe conturi. Step 33 screenshot

34. Completați titularul contului bancar

Step 34 screenshot

35. Completați banca

Step 35 screenshot

36. Completați contul

Step 36 screenshot

37. Completați suma

Step 37 screenshot

38. Alegeți valuta

Step 38 screenshot

39. Adăugați documentele

Apăsați pe secțiunea Documente atașate. Step 39 screenshot

40. Încărcați documentele cerute

Apăsați pe (…) pentru a încărca fișierul cerut. Fișierele pot fi doar PDF sau imagini de maxim 2MB. Step 40 screenshot

41. Completați secțiunea Precizări

Step 41 screenshot

42. Completați numărul contractului de asigurare

Step 42 screenshot

43. Alegeți dacă au fost avizate dosare de daună

Alegeți Da sau Nu. Step 43 screenshot

44. Alegeti dacă există vreun priliegiu ori garanție reală în ceea ce privește creanța.

Dacă există completați câmpul ”Detaliați privilegiul ori garanția reală dacă exisă”. Step 44 screenshot

45. Alegeți dacă s-a încheiat un contract de asigurare cu altă societate.

Alegeți Da sau Nu pentru câmpul ”S-a incheiat un contract pentru acest tip de asigurare cu altă societate de asigurare?”.

Dacă s-a ales DA selectați din lista de la următorul câmp dacă ați primit indemnizație sau despăgubire. Step 45 screenshot

46. Specificați dacă a fost urmată procedura de faliment a asiguratorului

Din câmpul ”A fost urmată procedura de faliment a asiguratorului” alegeți Da sau Nu. Step 46 screenshot

47. Specificați dacă s-a încasat de la masa credală

În câmpul S-a încasat de la masa credală în urma altor acțiuni de recuperare exercitate împotriva asiguratorului alegeți Da sau Nu.

Dacă ați ales Da completați cuantumul în câmpul următor. Step 47 screenshot

48. Salvați secțiunea Precizări

Step 48 screenshot

49. Depuneți cererea

După completarea tuturor secțiunilor sunteți gata pentru depunerea cererii. În partea dreaptă în secțiunea Acțiuni apăsați butonul ”Depune cerere”. Step 49 screenshot

50. Confirmați depunerea cererii

Pentru a confirma depunerea cererii apăsați pe Bifează Da pentru a confirma depunerea cererii și apoi pe butonul SALVEAZĂ.

În câteva minute veți primi un e-mail cu numărul de înregistrare primit. Verificați și folderul de SPAM/JUNK. Step 50 screenshot

51. Închideți cererea după depunere

După ce primiți mesajul ”Acțiunea a fost executată” apăsați butonul ÎNCHIDE (Butonul de SALVEAZĂ se transformă în ÎNCHIDE după salvarea cererii). Step 51 screenshot

52. Verificați numărul de înregistrare primit la cererea depusă

Din prima pagină a portalului apăsați pe Cereri depuse. Step 52 screenshot

53. Vizualizați lista de cereri de despăgubire

După ce apăsați butonul x cereri depuse se va deschide o fereastă cu lista tuturor cererilor depuse unde puteți verifica pe coloana Număr înregistrare numărul de înregistrare primit de cererea dvs. Step 53 screenshot

54. Închideți lista de cereri

Pentru a închide lista de cereri de plată și a reveni pe prima pagină a portalului apăsați butonul x. Step 54 screenshot