Petiție
- 1. Apăsați butonul PETIȚIE NOUĂ
- 2. Completare secțiune PETENT
- 3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
- 4. Completati numele sau denumirea
- 5. Completați localitatea
- 6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
- 7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apăsați butonul (…)
- 8. Tastați județul
- 9. Apăsați pe județ
- 10. Tastați localitatea
- 11. Apăsați butonul CAUTĂ
- 12. Selectați localitatea căutată
- 13. Completați denumirea străzii
- 14. Completați numărul străzii
- 15. Completați blocul (dacă este cazul)
- 16. Completați scara (dacă este cazul)
- 17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
- 18. Completați datele actului de identitate
- 19. Completați seria actului de identitate
- 20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
- 21. Selectați modalitatea de răspuns
- 22. Apăsați SALVEAZĂ
- 23. Completați secțiunea Subiect
- 24. Completați subiectul petiției
- 25. Selectați societatea
- 26. Completați numărul și seria poliței (dacă este cazul)
- 27. Completați numărul cererii de plată sau restituire (dacă este cazul)
- 28. Completați data cererii de plată sau de restituire
- 29. Alegeți din selectorul de dată data cererii sau introduceți manual
- 30. După caz puteți completa Număr cerere deschidere dosar daună cu Dată cerere deschidere dosar daună și Număr dosar daună
- 31. Completați mesajul petiției
- 32. Adăugați fișiere (dacă este cazul)
- 33. Completați descrierea fișierului
- 34. Alegeți un fișier
- 35. Apăsați Salvează
- 36. Apăsați butonul Depune petiție
- 37. Bifați Da și apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a depune petiția
- 38. Închideți petiția după depunere
- 39. Verificați numărul de înregistrare primit la petiția depusă
- 40. Închideți lista de petiții
On this page
- 1. Apăsați butonul PETIȚIE NOUĂ
- 2. Completare secțiune PETENT
- 3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
- 4. Completati numele sau denumirea
- 5. Completați localitatea
- 6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
- 7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apăsați butonul (…)
- 8. Tastați județul
- 9. Apăsați pe județ
- 10. Tastați localitatea
- 11. Apăsați butonul CAUTĂ
- 12. Selectați localitatea căutată
- 13. Completați denumirea străzii
- 14. Completați numărul străzii
- 15. Completați blocul (dacă este cazul)
- 16. Completați scara (dacă este cazul)
- 17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
- 18. Completați datele actului de identitate
- 19. Completați seria actului de identitate
- 20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
- 21. Selectați modalitatea de răspuns
- 22. Apăsați SALVEAZĂ
- 23. Completați secțiunea Subiect
- 24. Completați subiectul petiției
- 25. Selectați societatea
- 26. Completați numărul și seria poliței (dacă este cazul)
- 27. Completați numărul cererii de plată sau restituire (dacă este cazul)
- 28. Completați data cererii de plată sau de restituire
- 29. Alegeți din selectorul de dată data cererii sau introduceți manual
- 30. După caz puteți completa Număr cerere deschidere dosar daună cu Dată cerere deschidere dosar daună și Număr dosar daună
- 31. Completați mesajul petiției
- 32. Adăugați fișiere (dacă este cazul)
- 33. Completați descrierea fișierului
- 34. Alegeți un fișier
- 35. Apăsați Salvează
- 36. Apăsați butonul Depune petiție
- 37. Bifați Da și apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a depune petiția
- 38. Închideți petiția după depunere
- 39. Verificați numărul de înregistrare primit la petiția depusă
- 40. Închideți lista de petiții
După autentificarea în portal, apare pagina principală cu tabloul de bord. Pentru a depune o petiție urmați pașii de mai jos.
1. Apăsați butonul PETIȚIE NOUĂ
2. Completare secțiune PETENT
După apăsarea butonului PETIȚIE NOUĂ se va deschide fereastra pentru o petiție nouă în secțiunea PETENT. Din subsecțiunea Date de identificare apăsați pe câmpul Persoană și selectați din listă Persoana fizica sau Persoana juridica. Dacă persoana este straină apăsați în câmpul Tip persoană și selectați din listă Straină.
3. Completați CNP-ul sau CIF-ul
În câmpul CNP/CUI tastați cifrele CNP-ului sau ale CUI-ului (în cazul unei persoane juridice). CNP-ul sau CUI-ul trebuie să fie valide.

4. Completati numele sau denumirea
În câmpul Nume și prenume sau Denumire completați numele și prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice.
5. Completați localitatea
Începeți să tastați numele localității, începănd cu denumirea satului dacă este cazul. Pe măsură ce completați mai multe litere în listă vor apărea localitățile care au în denumire literele tastate. Dacă nu regăsiți localitatea, cum se întâmplă în cazul municipiilor reședință de județ care au aceeași denumire ca și județul (ex. Iași, Buzău, Galați, Brașov, Sibiu etc.) după ce ați tastat denumirea localității, tastați SPAȚIU (
Pentru persoanele străine care nu au adresă în România nu se completează câmpul Localitate din România ci câmpul Localitate din altă țară și săriți la pasul 13.
6. Apăsați pe localitatea dorită din listă
Dacă nu găsiți localitatea în lista afișată urmați pasul 7. Dacă ați selectat-o treceți la pasul 13.
7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apăsați butonul (…)
8. Tastați județul
9. Apăsați pe județ
10. Tastați localitatea
11. Apăsați butonul CAUTĂ
12. Selectați localitatea căutată
În lista din dreapta ar trebui să vă apară localitatea căutată. Pentru a o selecta apăsați pe butonul (…) din dreptul acesteia.
13. Completați denumirea străzii
14. Completați numărul străzii
15. Completați blocul (dacă este cazul)
16. Completați scara (dacă este cazul)
17. Completați apartamentul (dacă este cazul)
18. Completați datele actului de identitate
Apăsați pe Legitimat cu și alegeți din listă tipul actului de identitate.
19. Completați seria actului de identitate
20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail
Dacă doriți să primiți corespondența cu FGA la altă adresă de e-mail decât cea cu care v-ați înregistrat în portal, atunci completați în acest câmp o altă adresă, altfel lăsați câmpul necompletat și el va fi automat completat la apăsarea butonului SALVEAZĂ.

21. Selectați modalitatea de răspuns
Apăsați pe câmpul Modalitate răspuns și alegeți între E-Mail și Postă.
Dacă ați ales Poștă se consideră adresa de corespondență cea declarată în secțiunea Petent.
22. Apăsați SALVEAZĂ
Este recomandat ca după completarea fiecărei secțiuni să apăsați butonul SALVEAZĂ care va valida datele introduse și va salva cererea în sistem dacă nu aveți erori de validare. Dacă există erori de validare, acestea vor fi afișate în dreptul câmpului unde datele introduse nu sunt valide.
Dacă la secțiunea PETENT ați selectat o persoană juridică atunci este obligatoriu să completați și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PT. PĂGUBIT / ASIGURAT / PERSOANĂ ÎNDREPTĂȚITĂ cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică.
În cazul unei cesiuni sau împuterniciri completați secțiunea ÎMPUTERNICIT / CESIONAR. Dacă împuternicitul / cesionarul este o persoană juridică trebuie completată și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PENTRU ÎMPUTERNICIT / CESIONAR cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică împuternicită/cesionară.
23. Completați secțiunea Subiect
Apăsați pe secțiunea Subiect. Alegeți din câmpul petiție unul din următoarele tipuri:
Solicitare
Reclamație
Reclamație privind protecția datelor
Cerere exercitare drepturi GDRP
24. Completați subiectul petiției
Completați subiectul, maxim 255 de caractere.
25. Selectați societatea
Apăsați pe câmpul Societatea și alegeți din listă societatea de asigurare la care face referință petiția. Dacă este vorba de o Reclamație privind protecția datelor sau o Cerere exercitare drepturi GDRP alegeți din listă ”Nu este cazul”.
26. Completați numărul și seria poliței (dacă este cazul)
27. Completați numărul cererii de plată sau restituire (dacă este cazul)
28. Completați data cererii de plată sau de restituire
Câmpul este obligatoriu doar dacă ați completat numărul cererii de plată sau restituire.
29. Alegeți din selectorul de dată data cererii sau introduceți manual
30. După caz puteți completa Număr cerere deschidere dosar daună cu Dată cerere deschidere dosar daună și Număr dosar daună
La sfârșit apăsați SALVEAZĂ.
31. Completați mesajul petiției
Apăsați pe secțiunea MESAJ și completați mesajul petiției. La sfârșit apăsați SALVEAZĂ.
32. Adăugați fișiere (dacă este cazul)
Dacă doriți să atașați fișiere la petiție apăsați pe secțiunea Fișiere și apoi pe butonul Adaugă pentru fiecare fișier pe care vreți să-l adăugați.
În cazul unei cereri de exercitare drepturi GDRP vă rugăm să completați unul din următoarele formulare pe care apoi să îl încărcați în secțiunea FIȘIERE.
Anexa 1 Cerere pt exercitarea dreptului de acces
Anexa 2 Cerere pt exercitarea dreptului de rectificare
Anexa 3 Cerere pt exercitarea dreptului de portabilitate
Anexa 4 Cerere pt exercitarea dreptului de opozitie
33. Completați descrierea fișierului
34. Alegeți un fișier
Apăsați pe butonul (…) pentru a încărca un fișier. Puteți încărca fișiere de maxim 2MB de tip PDF sau imagine.
Pentru a adăuga un nou fișier apăsați din nou butonul Adaugă.
35. Apăsați Salvează
36. Apăsați butonul Depune petiție
În partea din dreapta în zona de ACȚIUNI apăsați butonul Depune petiție.
37. Bifați Da și apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a depune petiția
În cateva minute veți primi un e-mail cu numărul de înregistrare primit. Verificați și folderul de SPAM/JUNK.
38. Închideți petiția după depunere
După ce primiți mesajul ”Acțiunea a fost executată” apăsați butonul ÎNCHIDE (Butonul de SALVEAZĂ se transformă în ÎNCHIDE după salvarea petiției).
39. Verificați numărul de înregistrare primit la petiția depusă
Din prima pagină a portalului apăsați pe petiții depuse. După ce apăsați acest buton se va deschide o fereastă cu lista tuturor petițiilor depuse unde puteți verifica pe coloana Număr înregistrare numărul de înregistrare primit de cererea dvs.
40. Închideți lista de petiții
Pentru a vizualiza o petiție creată apăsați butonul (…) din dreptul petiției. Pentru a închide lista de petiții și a reveni pe prima pagină a portalului apăsați butonul x.