Petiție

După autentificarea în portal, apare pagina principală cu tabloul de bord. Pentru a depune o petiție urmați pașii de mai jos.

1. Apăsați butonul PETIȚIE NOUĂ

Step 1 screenshot

2. Completare secțiune PETENT

După apăsarea butonului PETIȚIE NOUĂ se va deschide fereastra pentru o petiție nouă în secțiunea PETENT. Din subsecțiunea Date de identificare apăsați pe câmpul Persoană și selectați din listă Persoana fizica sau Persoana juridica. Dacă persoana este straină apăsați în câmpul Tip persoană și selectați din listă Straină. Step 2 screenshot

3. Completați CNP-ul sau CIF-ul

În câmpul CNP/CUI tastați cifrele CNP-ului sau ale CUI-ului (în cazul unei persoane juridice). CNP-ul sau CUI-ul trebuie să fie valide.

Step 3 screenshot

4. Completati numele sau denumirea

În câmpul Nume și prenume sau Denumire completați numele și prenumele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice. Step 4 screenshot

5. Completați localitatea

Începeți să tastați numele localității, începănd cu denumirea satului dacă este cazul. Pe măsură ce completați mai multe litere în listă vor apărea localitățile care au în denumire literele tastate. Dacă nu regăsiți localitatea, cum se întâmplă în cazul municipiilor reședință de județ care au aceeași denumire ca și județul (ex. Iași, Buzău, Galați, Brașov, Sibiu etc.) după ce ați tastat denumirea localității, tastați SPAȚIU (

Pentru persoanele străine care nu au adresă în România nu se completează câmpul Localitate din România ci câmpul Localitate din altă țară și săriți la pasul 13. Step 5 screenshot

6. Apăsați pe localitatea dorită din listă

Dacă nu găsiți localitatea în lista afișată urmați pasul 7. Dacă ați selectat-o treceți la pasul 13.
Step 6 screenshot

7. În cazul în care nu găsiți localitatea în listă, apăsați butonul (…)

Step 7 screenshot

8. Tastați județul

Step 8 screenshot

9. Apăsați pe județ

Step 9 screenshot

10. Tastați localitatea

Step 10 screenshot

11. Apăsați butonul CAUTĂ

Step 11 screenshot

12. Selectați localitatea căutată

În lista din dreapta ar trebui să vă apară localitatea căutată. Pentru a o selecta apăsați pe butonul (…) din dreptul acesteia. Step 12 screenshot

13. Completați denumirea străzii

Step 13 screenshot

14. Completați numărul străzii

Step 14 screenshot

15. Completați blocul (dacă este cazul)

Step 15 screenshot

16. Completați scara (dacă este cazul)

Step 16 screenshot

17. Completați apartamentul (dacă este cazul)

Step 17 screenshot

18. Completați datele actului de identitate

Apăsați pe Legitimat cu și alegeți din listă tipul actului de identitate. Step 18 screenshot

19. Completați seria actului de identitate

Step 19 screenshot

20. Completați numărul de telefon și opțional adresa de e-mail

Dacă doriți să primiți corespondența cu FGA la altă adresă de e-mail decât cea cu care v-ați înregistrat în portal, atunci completați în acest câmp o altă adresă, altfel lăsați câmpul necompletat și el va fi automat completat la apăsarea butonului SALVEAZĂ.

Step 20 screenshot

21. Selectați modalitatea de răspuns

Apăsați pe câmpul Modalitate răspuns și alegeți între E-Mail și Postă.

Dacă ați ales Poștă se consideră adresa de corespondență cea declarată în secțiunea Petent. Step 21 screenshot

22. Apăsați SALVEAZĂ

Este recomandat ca după completarea fiecărei secțiuni să apăsați butonul SALVEAZĂ care va valida datele introduse și va salva cererea în sistem dacă nu aveți erori de validare. Dacă există erori de validare, acestea vor fi afișate în dreptul câmpului unde datele introduse nu sunt valide.

Dacă la secțiunea PETENT ați selectat o persoană juridică atunci este obligatoriu să completați și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PT. PĂGUBIT / ASIGURAT / PERSOANĂ ÎNDREPTĂȚITĂ cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică.

În cazul unei cesiuni sau împuterniciri completați secțiunea ÎMPUTERNICIT / CESIONAR. Dacă împuternicitul / cesionarul este o persoană juridică trebuie completată și secțiunea REPREZENTANT PERSOANĂ JURIDICĂ PENTRU ÎMPUTERNICIT / CESIONAR cu datele persoanei fizice care reprezintă persoana juridică împuternicită/cesionară. Step 22 screenshot

23. Completați secțiunea Subiect

Apăsați pe secțiunea Subiect. Alegeți din câmpul petiție unul din următoarele tipuri:

  • Solicitare

  • Reclamație

  • Reclamație privind protecția datelor

  • Cerere exercitare drepturi GDRP Step 23 screenshot

24. Completați subiectul petiției

Completați subiectul, maxim 255 de caractere. Step 24 screenshot

25. Selectați societatea

Apăsați pe câmpul Societatea și alegeți din listă societatea de asigurare la care face referință petiția. Dacă este vorba de o Reclamație privind protecția datelor sau o Cerere exercitare drepturi GDRP alegeți din listă ”Nu este cazul”. Step 25 screenshot

26. Completați numărul și seria poliței (dacă este cazul)

Step 26 screenshot

27. Completați numărul cererii de plată sau restituire (dacă este cazul)

Step 27 screenshot

28. Completați data cererii de plată sau de restituire

Câmpul este obligatoriu doar dacă ați completat numărul cererii de plată sau restituire. Step 28 screenshot

29. Alegeți din selectorul de dată data cererii sau introduceți manual

Step 29 screenshot

30. După caz puteți completa Număr cerere deschidere dosar daună cu Dată cerere deschidere dosar daună și Număr dosar daună

La sfârșit apăsați SALVEAZĂ. Step 30 screenshot

31. Completați mesajul petiției

Apăsați pe secțiunea MESAJ și completați mesajul petiției. La sfârșit apăsați SALVEAZĂ. Step 31 screenshot

32. Adăugați fișiere (dacă este cazul)

Dacă doriți să atașați fișiere la petiție apăsați pe secțiunea Fișiere și apoi pe butonul Adaugă pentru fiecare fișier pe care vreți să-l adăugați.

În cazul unei cereri de exercitare drepturi GDRP vă rugăm să completați unul din următoarele formulare pe care apoi să îl încărcați în secțiunea FIȘIERE.

Anexa 1 Cerere pt exercitarea dreptului de acces
Anexa 2 Cerere pt exercitarea dreptului de rectificare
Anexa 3 Cerere pt exercitarea dreptului de portabilitate
Anexa 4 Cerere pt exercitarea dreptului de opozitie Step 32 screenshot

33. Completați descrierea fișierului

Step 33 screenshot

34. Alegeți un fișier

Apăsați pe butonul (…) pentru a încărca un fișier. Puteți încărca fișiere de maxim 2MB de tip PDF sau imagine.

Pentru a adăuga un nou fișier apăsați din nou butonul Adaugă. Step 34 screenshot

35. Apăsați Salvează

Step 35 screenshot

36. Apăsați butonul Depune petiție

În partea din dreapta în zona de ACȚIUNI apăsați butonul Depune petiție. Step 36 screenshot

37. Bifați Da și apăsați butonul SALVEAZĂ pentru a depune petiția

În cateva minute veți primi un e-mail cu numărul de înregistrare primit. Verificați și folderul de SPAM/JUNK. Step 37 screenshot

38. Închideți petiția după depunere

După ce primiți mesajul ”Acțiunea a fost executată” apăsați butonul ÎNCHIDE (Butonul de SALVEAZĂ se transformă în ÎNCHIDE după salvarea petiției). Step 38 screenshot

39. Verificați numărul de înregistrare primit la petiția depusă

Din prima pagină a portalului apăsați pe petiții depuse. După ce apăsați acest buton se va deschide o fereastă cu lista tuturor petițiilor depuse unde puteți verifica pe coloana Număr înregistrare numărul de înregistrare primit de cererea dvs. Step 39 screenshot

40. Închideți lista de petiții

Pentru a vizualiza o petiție creată apăsați butonul (…) din dreptul petiției. Pentru a închide lista de petiții și a reveni pe prima pagină a portalului apăsați butonul x. Step 40 screenshot